torsdag 10 april 2014

Små och stora beslut

Det har tagits beslut här hemma som innebär förändring men även firande.
Firandet gäller såklart icke-dopet, namngivningsfesten. Vi har satt datum och jag har beställt hem finfina inbjudningskort. Det blir inget stort. Först hade jag en tanke på att göra en supergrej av det, bjuda alla medlemmar i släkten och slå på stort. Men det blev inte så. Inser att det skulle vara för mycket jobb med en superfest och alldeles för dyrt, och dessutom så har jag alltid gillat när det varit litet och kompakt. Så det får bli så, en namngivningsfest för de allra närmsta i familjen dvs våra föräldrar och syskon, med bihang. En del av mig vill gärna bjuda fler, så att man får träffa andra delar av släkten, men jag hoppas att man kan få chans till träff ändå utan att det ska kosta skjortan.
Jag fyller också halvjämt i år. Hela 25 år gammal blir jag. Men inte vill jag fira det ordentligt, iaf inte så det syns. Så därför har vi lagt in mitt firande tillsammans med lillemans firande. Två flugor i en smäll! Bättre kan det inte bli.

Sen har det även tagits ett större beslut här hemma, som kommer innebära en del förändringar men som kommer ge bättre välbefinnande och förhoppningsvis bättre ekonomi i slutänden. Tufft med ekonomin har vi ju, med lånen på huset och min minskade inkomst i och med föräldrapenningen. Inte så pass att vi inte klarar oss, utan mer att vi måste utnyttja varje mynt istället för att spara dem i en buffert. Det kommer vara tufft ett tag framöver, men det kommer bli bättre! Jag är nöjd och glad, och det är det som räknas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar