torsdag 12 juni 2014

25 år gammal

Igår var det min födelsedag. Hela 25 år gammal blir jag - halvfemti som jag säger. Tänk: Att för 25 år sedan föddes jag, och nu sitter jag här med en alldeles egen liten bebis född i år. Jag blev alltså 25 år när jag fick mitt första barn (ja okej, jag var 24 vid födseln). Det är ganska häftigt när man tänker på det i ett tidsperspektiv.
Visst, jag har varit riktigt depp över det faktum att jag inte kunnat skaffa barn tidigare. Jag har alltid haft idén om att skaffa barn redan när jag var 20-21, och när jag blev äldre än det samt när yngre kusiner skaffade barn så kändes det jobbigt.

Men nu när jag är 25 år, och är nybliven mamma så känns det ganska lagom. Jag har mer livserfarenhet i bagaget och blir kanske därför en lite klokare mamma? Det är mycket jag vet och kan nu, som jag inte visste för fem år sedan - så på så sätt är jag glad att det blev barn just nu. ag har även bättre förutsättningar ekonomiskt att ta hand om mitt barn. Tanken är väl också att jag ska ha hunnit skaffa alla de barn jag vill ha innan jag är 30 år, haha.

Det blev inte mycket firande igår, det stora firandet kommer ju på lördag då vi ska ha både kalas för mig och namngivelsekalas för lilleman. Men jag, sambon och lilleman åkte ändå ut med bilen igår, och tog oss lite mysfrukost på Ninas Konditori i Mörrum. De har underbart goda mackor, samt att jag kunde köpa med mig hem lite mjölkfria bakelser och kaka. Gott!
Min mor kom hit senare på dagen och hjälpte mig med lite förberedelser inför kalaset. Medans hon städade golven och sambon myste med lilleman, så bakade jag de sista tårtbottnarna. Dock råkade jag skära två av dom fel, så någon tårta kommer vara lite skev haha. Men de kommer smaka lika gott ändå!

Förra veckan var jag även hos frissan för att fixa till min frisyr. Har låtit det växa väldigt långt, och det gick ju bra under graviditeten när jag inte tappade hår. Men nu när jag kommit tillbaka till min vanliga enorma hårbortfall så kände jag att det långa håret snabbt blev risigt och trist.


Min lata träning och amning har dessutom hjälpt mig ner till en vikt som jag inte haft på flera år. Börjar känna mig nöjd med min kropp (trots enorma bristningar haha).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar