måndag 9 juni 2014

Måla huset

Så äntligen är det akuta fixat i målarväg. Ena gaveln på huset, som står i sol hela dagen, var så illa däran att vi först trodde att vi behövde byta ut hela panelen. Det har nämligen inte blivit målat sen huset byggdes år 96. Men med lite hjälp kom det fram att det räckte med att skrapa, olja, grundmåla och måla, så får vi ta panelbytet om något år istället.
Altanräcket var också riktigt slitet. Färgen hade flagat av pga tidigare felmålning av ytan.
Men nu är allt det nymålat och fint inför kalaset! Yay!!


Är så tacksam för all hjälp vi fått av min mor och hennes målare. Hade varit svårt för oss att komma igång annars eftersom vi inte kan ett skit om sånt här. 
Männen har målat, och jag och mamsen har turats om att ta hand om trädgården och lilleman. Det har varit så skönt att kunna pula lite för mig själv i trädgården. Jordgubbslandet behövde sig n omgång då det var helt överväxt, men av någon anledning så stormtrivs plantorna där och det kommer bli en hel del jordgubbar och smultron vad jag kan se. Det är fortfarande massor med inväxt gräs, men det är inget jag kan göra nått åt eftersom det är så intanglat i ordgubbsplantorna. Till hösten ska vi gräva upp hela landet och rensa ut. Gräsrötterna har liksom tryckt upp vissa av plantorna så pass att de växer nästan ovan jord. 

Nu kommer man iaf åt bären utan att behöva gräva sig ner i gräset!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar