tisdag 24 juni 2014

Förlossningsberoende

Jag ska inte sticka undan stolen med att jag vill föda barn igen, snart, NU! Att föda barn var ju bara så himla häftigt, och även om jag var trött och utmattad efter min 100-timmars förlossning så kände jag direkt efteråt att det var det häftigaste jag någonsin varit med om. Inte bara slutresultatet när bebis kom ut, utan hela förloppet. Vad kroppen gör och hur man kan hitta metoder för att följa med i kroppen.

Självklart har jag nu inte en aning om hur smärtsamma värkarna egentligen var! Det enda jag minns är hur jobbigt det var att försöka stå emot krystvärkarna när de kom för tidigt, och hur förjävlig torsdagen var (då jag hallucinerade). Men jag säger det igen, jag har en positiv förlossningsupplevelse, och jag vill vara med om det om och om igen.

Förlossningsberoende, check!

Men när jag tänker på min lille son, som endast är tre månader gammal - så känns det ju helt okej att behöva vänta ett tag till tills jag får genomgå nästa mirakel. Den närmsta tiden ska jag bara ägna mig åt min son, utan inblandning av graviditet och förlossningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar