tisdag 24 juni 2014

Inköp av matstolar

Lite tidigt än, men jag har beställt hem matstolar till Carl. En som vi kan ha stående här hemma, och en som kan tas med lite snabbt och lätt när vi ska vara iväg. Den portabla stolen funkade dock inte så bra på vårt matbord där nere märkte jag, eftersom det inte går att montera stolen på rätt sätt. Det funkar, men den tål kanske inte lika mkt kilovikt som den hade gjort korrekt monterad.
Den stora stolen är ingen stol som växer med barnet, men jag tror ändå att det funkar att ha den en ganska lång period. Den var billig och den verkar bra för det första årets matintro iaf. Ville inte köpa nått dyrt nu när jag inte vet vad som kommer passa vår lille man.

Jag är nöjd!


 Båda stolarna är från 2ME. Den portabla heter Ida och den fasta heter Sandra. Sitsen på Sandra är väldigt stor, och matbrickan kan man fälla bak så att när barnet blir lite väl "tjock" så kan man bara använde det vanliga bordet som yta. Benstödet kan även justeras lite.
Den portabla Ida har ett bra ryggstöd, och jag hade faktiskt tänkt sätta Carl i den långt innan han ska börja med mat, för att kunna vara med oss uppe vid matbordet och se hur och vad vi äter. Han är redan nu stadig i ryggen, så om kanske 2-3 veckor när han är 15-16 veckor gammal (3½mån) så kan han börja sitta där, med hjälp av lite kuddar som stöd på sidorna.

Jag har ju märkt på han att han tycker det är väldigt intressant att sitta upp, eller stå på sina ben, så jag tror detta kan bli en hit för honom! Han tittar även väldigt intensivt på mig när jag äter, så att han får sitta med tidigt vid våra måltider kommer bara främja hans intresse och nyfikenhet för mat, tror jag.

Jag älskar verkligen hur huset mer och mer tas över av bebis/barnartiklar. Det känns så rätt och det symboliserar vårt nya liv som föräldrar. Så mysigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar