fredag 11 juli 2014

Lång vecka

Detta har nog varit den längsta veckan hittills, och det är bara fredag så längre kommer den vara! Varje dag har varit plågsam och tiden går långsammare än långsammast. Dock slår jag vad om att alla semesterfirare har varit mer än helnöjda! Värmen och solen slog på stort!!

Men för mig bekräftade värmen att jag inte är en sommarmänniska, och jag får nog säga att detta har varit den jobbigaste sommaren jag minns (iaf den här veckan). Why?
Stackars, stackars lilleman. När det är 26-27 grader inomhus, och över 30 grader i solen, så är det dömt att lilleman ska må skit. En liten bebis i denna värmen är ingen bra kombo.
Han har varit ledsen, han har svettats, han har ätit dåligt, han har sovit extremt dåligt på dagarna och nätterna gav heller ingen svalka. Usch! säger jag bara.

Så ÄNTLIGEN idag kommer lite svalare väder. Det finns moln som ibland skuggar solen och det blåser skönt. Idag var första dagen som lilleman kunde sova gott på dagen. Han måste ha tagit igen massa förlorad sömn idag, då han hela veckan bara kunnat sova i max 30 minuter och idag sov han ett pass på två timmar! Det har inte hänt på länge.
Nu ligger han däckad igen, och jag har fått lite längre självtid med en bok och lite snacks.

Nej jag har sagt det förr och jag säger det igen; Jag längtar efter höstrusket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar