lördag 12 juli 2014

Träning och framsteg

I måndags gick jag vidare till andra perioden i steg 1, i min träning (Tränings för nyblivna mammor. av Olga Rönnberg). Jäklar vad det var tufft! Så tufft att jag höll på att trilla ner för trappan med lilleman i famnen, jisses. Sådan träningsvärk har jag inte haft på år och dar. Jag blev väl lite skrämd av trapphändelsen, samt att värmen slog på för fullt och lilleman blev jätteklängig - så jag har inte tränat mer denna veckan. Det har liksom inte gått ihop med min vardag denna veckan.
Men jag lovar, jag har inte gett upp! Jag valde bara att ta en liten paus, och nästa vecka ska jag på det igen. Min mentalitet kring min träning är helt annorlunda jämfört med tidigare. Nu handlar det om pauser, medans jag tidigare "gav upp" och slutade helt.

Vikten fortsätter att trilla nedåt, och jag börjar väl bli smått rädd att det även är muskler som försvinner... Det är därför jag har valt styrketräning som min grej. Jag ser ju på mig att de ställen där jag smalnat av som mest, så syns knappt några muskler. Det är liksom slappt. Rumpan ska vi inte tala om, kroppens största muskel (gluteus maximus - rumpmuskeln) är i princip obefintlig på mig. Om jag ska bygga stora muskler på nått ställe så är det def rumpan jag ska satsa på!

Men vikten som trillar av är nog ändå ett framsteg, eftersom jag har en hel del överviktsfett att bli av med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar