fredag 25 juli 2014

Laserbehandling

Igår var vi uppe i Växjö för första laserbehandlingen av min senaste tatuering. Vi hämtade upp tatueraren som hade tagit tåget hit till Karlshamn, och bilade sedan upp.
Jag var väl lite nervös. Hade läst på nätet att det gör mer ont än vad det gör att tatuera sig, att det skulle kännas som man upprepade gånger blir snärtad av ett gummiband. Men det var ju inte alls farligt!

Först diskuterade vi hur vi skulle gå tillväga, och vi beslutade att namntexten såklart skulle tas bort helt, men att bara vissa delar av älvan skulle tas bort. Jag vill ju faktiskt ha det motivet, och när de delar som blev fel/fula har bleknat, så ska det göras om. Jag kommer nog få min fina tatuering till slut!

Så hur kändes det då?
Det var kanske likvärdigt med att tatuera sig, kanske lite mindre smärtsamt dock. Men istället för den skärande smärtan man känner vid tatuering, så kändes detta som det brändes. Kommer ni ihåg leksakspistolerna man hade förr, som man stoppade i knallremsor i (eller "knallringar" i revolvern), och det smällde och luktade lite krutaktigt?
Så lät det iaf! Fast mycket snabbare då, och kanske lite högre, och dessutom luktade det likvärdigt. Brännt kött, gött! Hahaha.
Nu har jag en platsfilm över tatueringen som ska sitta i 24h från igår. Det blödde en del så det ser inte så värst trevligt ut. Om 4 veckor ser vi vad som gått bort och vad som eventuellt behöver lasras igen.

Jag är peppad!

Bild tagen från [länk] wildtattooart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar