fredag 29 augusti 2014

Planerade utflykter

Igår kom jag på mig själv med att gå runt och längta till kvällen så dagen kunde ta slut, och jag insåg även att jag känt så de senaste dagarna. Jag känner mig depp, dagarna går långsamt och jag längtar till nätterna då ja iaf kan skrapa ihop någon enstaka timmes sömn samtidigt som tiden går fortare på nätterna. Jag behöver alltså inte genomlida lika många timmar (subjektivt) som på dagen. What to do...

Nej jag kände väl att det blivit för mycket av det vanliga. Stillasittande och inlåst i hemmet. Så jag bokade in en trip till Kristianstad imorgon lördag. Det är nämligen Expo Syd Reptilmässa där imorgon! Även om det var några år sedan jag var i kontakt med reptiler senast, så ligger det mig varmt om hjärtat och det ska bli riktigt kul att få titta på, och drömma sig bort, om dessa vackra och spännande djur.

På söndag föll det sig ven så att svärmor bjöd in på middag, för att fira sambons bror som fyllt år. Så ännu mer trevligt! Ibland blir det helt enkelt bara för mycket av samma vita väggar.

Min sambo föreslog även att vi skulle planera i en resa. Kanske en weekend, kanske bara över natten - men en resa! Jag fick fria tyglar att bestämma vart, när och hur vi ska åka.
Så... Har ni några tips på en mysig weekendresa, med en bebis i bagaget, inom Sveriges gränser (köpenhamn funkar såklart med)?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar