lördag 8 november 2014

Nya utmaningar

Lika bra att meddela. Lilleman är inne i en ny utvecklingsfas nu, och det märks om nätterna speciellt. Trodde inte det kunde blir "värre", med uppvak varje timme, men Lilleman hade allt ett ess i rockärmen haha. Tre nätter i rad nu har han vaknat ca var 30e minut. Mitt i sömnkaoset och gnälliga dagar (både jag och Lilleman gnäller hehe) så måste jag påminna mig själv om att det går över. Det är en liten period på några veckor, sen är han som vanligt igen, vår lille son. Ser även fram emot att få upptäcka vad det är han lärt sig efter denna fasen. Det är mer än spännande att få följa hans utveckling.

Jag har även gått tillbaka till helamning. Det funkar inte alls nu att försöka med mat till han. Nu när han mår som en berg- och dalbana så vill jag inte heller stressa han med nya intryck - särskilt inte med maten som han i normala fall är skeptisk till.
Eller ja, helamning kan jag kanske inte kalla det. Han fick ju faktiskt smaka på en smoothie ikväll. Men så gott som.
Jag är bara lite smårädd att min mjölk inte räcker. Under ca 2 månader han han haft koncentrerad urin. De senaste dagarna har han dessutom bajsat mycket mindre. Det visar sig den 20e när han ska vägas, om han växer som han ska. Han är ju faktiskt glad i övrigt, bortsett från strulet med denna fasen som kommit. Nej, jag borde inte oroa mig.

Så, godnatt gott folk. Denna trötta mamman ska försöka få sig lite sömn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar