söndag 14 december 2014

Beslutet att skaffa barn

Nu när vi sitter här med vår lille son på snart 9 månader, så är det också lätt att tänka på vad som har blivit annorlunda och hur det var förr, för bara ett år sedan. Det känns nästan märkligt hur snabbt livet ändrades, "bara" för att vi beslutade att skaffa barn. Såhär i efterhand skrattar jag nästan åt min naivitet och lugn-känslan inför barnaskaffandet. Tänkte att det kommer bli kanon, att vi lär oss med tiden, att det var ett lätt beslut helt enkelt. Jag trodde jag var förberedd på en hel del, och visst blev vissa saker som jag trott, men mest blev det inte så. Hade jag vetat då vad jag vet nu, så hade jag garanterat varit mycket mer reserverad och tveksam inför att skaffa barn. Samtidigt så vet jag att jag hade velat det ändå!

För allt är tusen gånger värre än vad jag trott, men det är också tusen gånger bättre än vad jag trodde från början!

1 vecka gammal

8 månader
Innan och under graviditeten önskade vi oss en liten flicka. Vi hoppades in i det sista och det var mäktigt spännande att få se vem det var som låg där inne i magen. När jag lyfte på benet och såg att det var en liten pojke, så blev jag lika glad för det. Det är ju vår pojke, vår alldeles egna förstfödda lille pojke. Han som alltid kommer vara med oss.
Vi har blivit beroende av varandra, han och jag. Även om han är orsaken till min obefintliga sömn, så sover jag ännu sämre om inte han ligger uppkrupen intill mig. Han är världens sämsta sömnpiller haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar