söndag 7 december 2014

Minievent

Andra advent. Tiden flyger verkligen! För första gången känner jag av den där julstressen som alla pratar om. Det krävdes en liten son för att förstå vad alla andra pratar om hehe. Även om jag längtar till många delar av julen, så är det även en hel del saker som jag inte alls tycker om, det känns stressigt. Men men...

Idag var jag och lilleman iväg på ett minievent i Sölvesborg, en större variant av homeparty där det visades och såldes giftfria pysselsaker (pennor, kritor, färg, mm). Jag handlade på mig en del (eftersom det är sjukt lång hållbarhet på de sakerna), så kan lilleman leka (och smaka hehe) på dessa giftfria rit och målargrejer när han blir lite större. Även hans äldre kusiner är välkomna att pyssla såklart. Jag köpe pennor som funkar som vanliga ritpennor, men som även är vattenlösliga så man kan måla vattenfärgslikande med dem. Köpte ett gäng kritor bestående av bivax, färgämne och vatten - även de kan funka som vattenfärgsmålning. Sedan ett gäng flaskor med färg, som fäster på ALLT! Kläder, plast, trä, kartong, you name it. Jag är nöjd!
Det bjöds på två goodiebags och jag vann även en presentpåse med diverse snacks a la LCHF.
Jag kommer att göra ett eget inlägg om vad dessa innehöll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar