onsdag 21 januari 2015

Att gråta i affären

Vaknar till ett vitt vinterland. Snön har fallit på under natten och jag känner mig glad. Äntligen kommer min snö. Meeen, det är plusgrader, och det ska vara plusgrader hela veckan så det vackra vinterlandet förvandlas till ett vått och sunkigt mudd. Varför har vi ingen vinter i år??

I alla fall, jag var på gott humör imorse. Kände att jag hade energi i kroppen. Idag startade öppna förskolan/babycaféet på förskolan vi ska skola in Lilleman på. Har varit där några gånger i höstas men med mycket sjukdom så blev det inte mycket av det. Men idag!
Kände att om jag ska ha en chans att bli bra, så kan jag inte gå här hemma bakom samma vita väggar. Jag måste ut. Jag måste se folk, jag måste! För annars blir jag så intrasslad i mitt skit, det där svarta odjuret inom mig får fritt spelrum. Kommer jag ut så kan jag tygla besten, för en stund.

På vägen hem svängde jag inom affären. Man får ju passa på! Dock är det ju ett litet företag att "gå in och handla lite snabbt" när man har en bebis med. För snabbt går det inte. Väl vid kassan har jag langat upp innehållet i kundvagnen på bandet, och ska betala. Knappar in koden. Medges ej. Vaddå medges ej? Testar igen. Medges ej. JAG FICK BARNBIDRAG IGÅR DIN JÄVEL!!
Lilleman var dödstrött. Jag tog chansen att gå inom affären bara för att vi körde förbi och skulle "passa på". Han får inte somna i bilen för då somnar han innan han fått lunch och då blir hela dagsschemat förstört!
Ja, jag började gråta. Jag packar ner alla varor i vagnen igen för att ställa tillbaka allting. Snälla kassörskan förstår. Hon ber mig lämna vagnen och åka hem med mitt barn, hon tar hand om varorna. Jag går ut, med tårar i ögonen, och kör hem. Lilleman somnar i bilen... SKIT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar