tisdag 20 januari 2015

Minnen

Natten var lång. Stackars lilleman har haft det jobbigt i två nätter nu, efter han fått äta pannkaka med ägg i. Det bekräftade bara min fortsatta misstanke om att han inte tål ägg. Jag har aldrig undvikit ägg i matlagning helt, men jag har undvikit rätter som innehållit mycket ägg, t.ex. pannkaka.
Imorgon ringer bvc-läkaren och vi ska diskutera detta, för pricktestet vi gjorde visade ju inget på varken mjölkprotein eller hönsäggprotein. Men visst tål han det inte ändå... Kanske är det för att jag inte kör helt äggfritt till hundra procent, som han inte kan sova längre stunder om nätterna? Tänk om det är så?! Skjut mig.

Anyway... Snön faller ner idag. Har suttit länge framför fönstret och bara tittat ut. Det är rogivande, och mysigt för själen. Jag älskar snö. Det är snart februari månad och detta är den första snön som kommer. Hur galet är det? Ja okej, det har småsnöat någon enstaka gång innan, men det har ej lagt sig på marken. Tyvärr är det fortfarande plusgrader så denna snön lär vara borta tills imorgon igen. Vart tog vintern vägen? Den kom aldrig.
Men idag tänker jag tillbaka till förra året. Jag var höggravid, och jag var ute och skottade snö till förbannelse haha. Det small ju till rejält då, snön låg i meterhöga drivor på sina ställen, och jag var ute varje dag och skottade. Tungt var det, men jag älskade det. Jag älskade att klä på mig, känna mig extra klumpig med kulan på magen, och kånka snö fram och tillbaka. Det kändes friskt. På kvällen låg jag och gnällde över min foglossning, men det var sååå värt det. Min kära sambo satt uppe i soffan, och tittade ut på mig genom fönstret när jag skottade runt. Han filmade mig, och det ser så himla kul ut haha. Som en liten rund svart köttbulle som knappt orkade lyfta spaden med alldeles för mycket snö på.

Jag älskar snö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar