torsdag 29 januari 2015

Retreat

Hemkommen. Har varit iväg ner till Lund, till en vänlig människa som bjöd ner mig och Lilleman på lite "retreat" i några dagar. Lite miljöombyte, lite avlastning, lite pepp och lite kompishäng. Att få samtala om djupa som ytliga ämnen med en likasinnad vuxen har gjort mycket för min trötta själ. Att få lite perspektiv på saker och ting, få lite bekräftelse och få lite tips och råd och tankar. En knuff i rätt riktning.

Härligt.

Lilleman sover. Jag har suttit länge i soffan. För första gången på en evighet känner jag mig nöjd och glad med dagen (dagarna) som gått. Jag har ingen ångest över morgondagen.

Njuter.

4 kommentarer:

  1. Vad härligt :) Miljöombyte och trevligt sällskap, i kombination är aldrig fel! Och Lund är ju dessutom himla mysigt i sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är något särskilt med Lund :D

      Radera
  2. Åh Ida! Skönt att höra, du har tagit så kloka steg i rätt riktning, blir så glad när jag läser detta! PS, kom snart ner igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Satt även igår och tänkte att det säkert bara var "falskt alarm" och att jag skulle må skit igen idag. Men det goda humöret fortsätter :) Jag kommer närhelst det passar hehe :D

      Radera