tisdag 17 februari 2015

Att investera i sig själv

Imorgon förmiddag ska jag iväg på massage. Verkligen hög tid att utnyttja de sista tiderna på presentkortet som går ut i början på mars.
Jag gick hos henne på gravidmassage för 1 år sedan, och det ska bli kul om hon känner igen mig. Har bokat Svensk Klassisk Massage. Jag hoppas på att bli ordentligt överkörd haha. Mjuka upp allt stelt så att jag på något sätt kan "börja om från början". Har en även en andra tid inbokad om någon vecka, fast den gången blir det avslappningsmassage. Lär nog somna.

Idag fick jag även ett infall. Jag kände att jag måste börja ta hand om min kropp. Jag har länge, i flera år, ja typ hela livet, gått och struntat i mig själv och min kropp. Jag har inte brytt mig. Jag har inte tränat, för jag bryr mig inte om jag har en tjock mage (så har jag tänkt). Jag har inte tagit hand om min hy, för jag bryr mig inte om jag har torr och talgig hy. Men... Nu VILL jag bry mig. Jag vill vara "duktig" och ta hand om min hud. Den ska ju ändå hänga med några år till hehe.
Så jag for till apoteket och köpte en hel arsenal av hudvårdsprodukter. 4-5 produkter ska smörjas in lite här och där, morgon som kväll. Fick en klump i halsen när jag skulle betala för skiten, meeeen... jag vill bry mig!

Dessutom har jag börjat återfå en längtan efter att träna! HA! Ni som känner mig på riktigt vet att jag har alltid hatat träning. Aldrig tyckt det varit kul och jag hade ångest inför varje idrottslektion i skolan. Men så när jag blev gravid kände jag mig svag. När ungen var född hade jag ont i ryggen och axlar och bäcken. Jag kände verkligen att jag behövde stärka mig själv. Jag testade då något som jag aldrig testat förr. Jag har aldrig testat det eftersom jag intalat mig själv att det ar inget för mig. Men guess what? Jag tyckte det var kul!! Styrketräning. Olga Rönnbergs styrketräning. Kände mig lyrisk över det faktum att jag hittat något som kan funka. Men sen kom depressionen smygande och jag slutade med träningen. Det blev för jobbigt. Men nu, nu börjar jag återfå motivationen.
Nu jäklar!

Jag känner att detta verkligen är min tid nu. 2015 är året då jag ska börja sätta mig själv i fokus lite oftare, då jag börjar ta hand om mig själv. Att investera i sig själv inför framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar