torsdag 26 februari 2015

Som en ny människa

Kan egentligen inte skriva dessa ord just nu, då jag är sjuk med en halsinfektion, men... Jag har aldrig känt mig så fräsch som jag gör nu (om vi nu bortser från sjukan). Jag är inte överviktig, jag känner mig lätt och hyfsat smidig.
Min hy i ansiktet har blivit sååå mycket bättre sen jag började tvätta och smörja med diverse produkter varje morgon och kväll. Helt otroligt. Jag ser frisk ut, på ett sätt som jag ej gjorde tidigare. Rent psykiskt gör detta jättemycket. Att känna sig fräsch helt enkelt!

Nästa steg är träningen. När jag blivit frisk från denna omgång sjukdom så ska jag knåpa ihop tre stycken styrketräningspass som ska göras varje vecka. Med hjälp av träningsappen Mammamage och boken Träning för nyblivna mammor så ska jag få ihop det! Peppad, yes!

Jag använder mig av Apolivas anti age serie, helt enkelt för att apoteket hade erbjudande på dessa just när jag skulle inhandla. Dagkrämen jag använder är ej den på bilden, utan den med solskyddsfaktor 15. Dessutom använder jag ansiktsvattnet också, som inte finns med på denna bilden.

1. Rengöringsmjölk - rengör skonsamt huden. Känns väldigt skön och kladdar inte onödigt mycket, och är lätt att skölja av.
2. Ansiktsvatten - Förbereder huden för de aktiva ingredienserna i nedanstående krämer. Appliceras med bomulsrondell. Känns uppfräschande och får ej huden att strama (som andra märken kan göra).
3. Ögoncreme - Anpassad för huden runt ögonen, skyddar dessutom ögonen från de andra cremerna att nå ögat. Tunn och lätt att applicera.
4. Serum - Öppnar upp och tränger ner djupare i huden, och ger bättre effekt åt dag- och nattkrämen. Otroligt tunn och det behövs mycket lite för att täcka hela ansiktet. Går lätt in i huden.
5. Dagcreme/Nattcreme - Slutprodukterna, som återfuktar, ger energi till huden så den kan hålla sig frisk och elastisk. Dagkrämen med SPF 15 är dryg, och något trög att få ut i huden. Känns lite för fet i början men den försvinner i huden efter ett tag. Nattkrämen är enklare att applicera och känns inte tung, som jag upplevt andra nattkrämer göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar