fredag 13 februari 2015

Tål inte fisk

Sådär ja, ännu ett födoämne som inte kan ätas av Lilleman. Fisk. All sorters fisk orsakar stora jobbiga besvär. Bara han får en liten tugga ner i magen slutar kvällen och natten med kräkfest a la tarmrensning. Så himla synd om honom! Han blev så rädd och ledsen nu sist. När det bara fanns slem och galla kvar att kräkas upp, det bränner ju i halsen och gör extra ont i magen när den krampar. Stackarn...

Jag fattar dock inte vart allt detta kommer ifrån?? Ingen av oss har direkt någon födoämnesallergi i familjen/släkten. Ändå så klarar Lilleman inte mjölkprotein, ägg och nu fisk (finns ju tusen sorter). Skulle inte förvåna mig om han inte tål skaldjur heller...

Visst, maten klarar vi. Vi får helt enkelt ge nått annat än fisk de dagar vi vuxna vill ha fisk på tallriken. MEN! Vi ska ju utomlands senare till våren. Redan innan kände jag en oro för att jag ska lyckas få dåligt engelskspråkiga att förstå att lilleman inte tål någon form av mjölkprodukt, och ägg då. Men nu när även fisk lagts till på listan så känner jag smått ångest över detta.

Herregud.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar