söndag 15 mars 2015

1 år

Har inte riktigt tid och lust att sitta vid datorn längre. Jag har nämligen skaffat mig en smartphone, och via den kommer jag åt "det viktigaste" och därför slås inte datorn på varje dag längre. Lär inte bli så mycket bloggande, men lite då och då kommer det något kan jag lova.

Nästa vecka, på lördag den 21e, fyller vår lille gosse 1 år. På tisdag är det 1 år sedan värkarna startade, och den senaste månaden har många av mina tankar gått till min förlossning. Det känns helt otroligt, och urkraften i mig skriker nästan åt mig att jag måste föda barn igen, haha! Häftigt är det. Nu var ju min förlossning alldeles för lång och jobbig på ett komplicerat sätt, men själva grejen i det hela var så fräck att jag inte kan se det som en negativ erfarenhet. Flumm flumm.
På lördagen ska vi i alla fall ha kalas här hemma. Jag ska baka den coolaste tårtan ever! Det är ju ändå den första födelsedagen någonsin som vi firar för vårt barn. Jag ska ta en bild på tårtan sen, så gossen kan titta på den när han blivit vuxen, för han får inte äta den och han lär knappast minnas den heller.
En sak till, det är ju inte bara lilleman som firar 1 år. Jag och sambon firar ju dessutom 1 år som föräldrar, och det är inget man sticker under stolen med - och för mig är det nästan mer värt att fira än allt annat! Vilken prestation säger jag bara, vi har överlevt såhär långt haha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar